Coronavirus en EIJV

Sinds 11 mei kunnen we weer buiten sporten en zijn de trainingen voorzichtig weer opgestart. Om de trainingen zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen vragen we je de afspraken in het protocol te lezen. De afspraken in het kort:

  • Kom niet naar de training wanneer je klachten hebt.
  • We trainen in strikt gescheiden groepen.
  • Het hek is 10 minuten voor en 10 minuten na de training geopend. Kom dus op tijd, maar niet te vroeg.
  • Halen en brengen mag door één ouder. Parkeren op het parkeerterrein bij het zwembad. Ouders hebben geen toegang tot het terrein.
  • Trek je skeelers zelf aan op de baan (zonder hulp) of doe ze alvast thuis aan.
  • De kantine en kleedkamers zijn niet in gebruik.
  • Neem een eigen bidon mee en vul deze thuis.
  • Er is 1 toilet voor noodgevallen.
  • Houd minimaal 1.5 meter afstand.
  • Zorg dat wij een telefoonnummer hebben in geval van nood. Dit ICE-nummer kun je als lid aangegeven bij je persoonlijke gegevens.
  • Ook niet-leden kunnen meetrainen als ze zich hebben aangemeld als proeflesser.
  • En uiteraard, zoals altijd, voorkom blessures en verwondingen door het dragen van beschermingsmiddelen: een helm, goede knie-, elleboog- en polsbeschermers.

Nu we door de maatregelen tegen het coronavirus beperkt in verenigingsverband kunnen sporten, hebben we diverse alternatieven voor je op een rijtje gezet. Je kunt alleen sporten, maar ook thuis aan je conditie en kracht werken.

Heb jij goede tips? Laat het ons weten: redactie@eijv.nl.

Een paar tips:

  • Beweging is altijd goed, neem de trap wat vaker, tuinieren of allerlei huishoudelijk klusjes helpen al.
  • Kies iets dat bij je past, wil je liever in huis blijven, blijf dan thuis, wil je gaan skeeleren of fietsen. Doe dat vooral, maar hou je wel aan de richtlijn van 1.5 meter afstand houden.
  • In en rondom je huis vind je allerlei attributen om je oefeningen mee te doen. Zie hieronder bijvoorbeeld de filmpjes van Jumbo-Visma.
  • Wil je buiten gaan skeeleren? Doe het veilig en volg de richtlijnen die schaatsen.nl voor je op een rijtje heeft gezet in het artikel: "kan ik op dit moment buiten inline-skaten?"
  • Wil je fietsen? De KNWU heeft een aantal richtlijnen op een rijtje gezet in dit artikel. Bekijk ook de veelgestelde vragen hierover.
  • Wil je hardlopen? Hardlopen.nl geeft tips in het artikel "alles wat je moet weten over corona en hardlopen".
  • NOC*NSF is een goede bron voor informatie over sport en het coronavirus. Je vindt hier o.a. veelgestelde vragen over sport en het coronavirus .


Algemene beweegtips & oefeningen thuis

 

Schaatstips

 

Skeelertips

 

Just for fun (uitrusten na je oefeningen ;-))

Conditietraining overzicht