Zelfstandig trainen

Nu we door de maatregelen tegen het coronavirus beperkt in verenigingsverband kunnen sporten, hebben we diverse alternatieven voor je op een rijtje gezet. Je kunt alleen sporten, maar ook thuis aan je conditie en kracht werken.

Heb jij goede tips? Laat het ons weten: redactie@eijv.nl.

Een paar tips:

  • Beweging is altijd goed, neem de trap wat vaker, tuinieren of allerlei huishoudelijk klusjes helpen al.
  • Kies iets dat bij je past, wil je liever in huis blijven, blijf dan thuis, wil je gaan skeeleren of fietsen. Doe dat vooral, maar hou je wel aan de richtlijn van 1.5 meter afstand houden.
  • In en rondom je huis vind je allerlei attributen om je oefeningen mee te doen. Zie hieronder bijvoorbeeld de filmpjes van Jumbo-Visma.
  • Wil je buiten gaan skeeleren? Doe het veilig en volg de richtlijnen die schaatsen.nl voor je op een rijtje heeft gezet in het artikel: "kan ik op dit moment buiten inline-skaten?"
  • Wil je fietsen? De KNWU heeft een aantal richtlijnen op een rijtje gezet in dit artikel. Bekijk ook de veelgestelde vragen hierover.
  • Wil je hardlopen? Hardlopen.nl geeft tips in het artikel "alles wat je moet weten over corona en hardlopen".
  • NOC*NSF is een goede bron voor informatie over sport en het coronavirus. Je vindt hier o.a. veelgestelde vragen over sport en het coronavirus .


Algemene beweegtips & oefeningen thuis

 

Schaatstips

 

Skeelertips

 

Just for fun (uitrusten na je oefeningen ;-))

Conditietraining Overzicht